Prima Pagina | Ayurveda | Despre noi | Magazin online | Articole | Parteneri | Contact | PROMOTII | BLACK FRIDAY

CAPSULE

  • Femitone
  • Spermotone
  • Slimmer
  • Plusprin Liver
  • Cardiotone
  • Mental Herbal
  • Kidney Tone Up
  • Pancreas Stimulent
  • Dizolax
  • Herbo Prostat
  • Digest Complet
  • Splino Protect
  • Osteo Repair
  • Hair Stim
  • Anti Hemo
  • Arto Protect
  • Derma Treat
  • Ferotonic

  • Prosthyroid



  • SIROPURI

  • Cough Kalp


    GEMURI

  • Chyavanprash



  • TABLETE

  • Biocalm
  • Blood Detox
  • Circutab
  • Glycid
  • Guggul Formula
  • IBS Laxa
  • Imunocin
  • Liv Clean
  • Memo Relax
  • Menoc
  • Obecol
  • Renocol
  • Vigotone



  • PULBERI

  • Acid Relax
  • Ayur Cleanse
  • Digestol
  • Ferocal Granule
  • Shatavari Kalpa
  • Sino Cough



  • ULEIURI

  • Artifort (Maha Narayan Taila)
  • Biogesic
  • Calmotin (Ulei Pitta)
  • Fermiplus (Ulei Vata)
  • Obesol
  • Stimulin (Ulei Kapha)
  • Ultra Capilar (Neeli Brungadi Taila)



  • COSMETICE

  • Body Wash - sapun uscat
  • Hair Wash - sampon uscat
  • Dentiren - pulbere pentru dinti
  • Amla - pulbere pentru par si piele
  • RECOMANDARI PENTRU O INVATARE EFICIENTA

    Publicat in CRONICA ROMANA in data de 16.01.2012 

    Angelica Mitrea

    Procesul de învăţare necesită un efort intelectual intens, mai ales atunci când se doreşte acumularea unui volum mare de informaţii într-un timp scurt, fapt întâlnit mai ales în cazul studenţilor aflaţi în sesiune. Evident, prima tendinţă va fi aceea de a consuma o cantitate mare de stimulente – precum cafea, ceai negru, băuturi energizante sau ciocolată – pentru a reduce durata somnului şi a avea astfel la dispoziţie o perioadă mai lungă pentru învăţat.

    Acest mod de a proceda este lipsit de eficienţă din următoarele motive:

    • Stimulentele nu hrănesc sistemul nervos, din contră îl “biciuiesc” pentru a da un randament mai mare. Pe lângă efectele negative pe care substanţele respective le au asupra să­nă­tă­ţii, această “biciuire” amplifică sen­za­ţia de stres şi tensiune nervoasă, alte­rând procesul de învăţare.

    • Rezultatele pot apărea până la un anumit prag. Din­co­lo de acesta, sistemul nervos poate claca – este efectiv “stors” de ener­gie. În plus, procedând în felul aces­ta, riscaţi să mergeţi la examen într-o stare de in­ten­să oboseală şi sures­citare, diminu­ând astfel performanţa de reactualizare a informaţiei.

    Iată care este modul corect de a proceda:

    • Înainte cu câteva zile, începeţi o cură intensivă cu remedii naturale care au efect tonic asupra sistemului nervos. Ideal ar fi să realizaţi sistematic o cură de minim şase luni, însă în caz de urgenţă, chiar şi câteva zile ajută (doar dacă admi­nistrarea se va face din trei în trei ore, în afara intervalului de somn). Remediile sunt: gingko biloba, ginseng, lăptişor de matcă, polen, busuioc, rozmarin, lemn dulce. Acestea hrănesc sistemul nervos, adu­când un aport de energie, mărind astfel randamentul.

    • Nu reduceţi foarte mult perioada de somn. Studiile au arătat că în timpul somnului se produce structurarea şi sistematizarea noilor informaţii acumulate. Astfel, dacă nu dormiţi suficient, riscaţi o insuficientă structurare, fapt care poate determina o reactualizare dificilă.

    Dacă doriţi să dormiţi mai puţin pentru a avea timp de învăţat (această reducere însă nu trebuie să fie semnificativă), nu apelaţi la cafea. O puteţi în­locui cu planta numită Guarana, ad­mi­nistrată sub formă de pulbere sublinguală. Vă va menţine treaz, fără a avea alte efecte secundare, cum sunt cele ale cafelei.

    Pentru o învăţare eficientă însă, este nevoie ca şi sistemul nervos să primească o hrană corespunzătoare. În acest sens, recomandarea este să nu vă bazaţi numai pe remedii, neglijând alimentaţia. Aceasta trebuie să fie suficient de consistentă încât să asigure un aport optim de nutrienţi, însă nu excedentară.

    În cazul în care cantitatea de hrană este excedentară sau alimentele sunt grele şi nesănătoase (carne, fast-food, maioneză etc.), atunci va apărea o stare de îngreunare şi somnolenţă, care nu este propice procesului de învăţare. Alimentele care hrănesc prin excelenţă sistemul nervos sunt fructele oleaginoase (alune, nuci caju, migdale, seminţe, arahide etc.).

    Nucile sunt de departe fruntaşe. Funcţionarea intensivă a sistemului nervos determină consumul sporit al rezervelor de glucide. Organismul va traduce acest consum prin nevoia crescută de a mânca ceva dulce, sau chiar mai specific, prin nevoia de a consuma prăjituri sau ciocolată. Este foarte important ca în aceste momente să consumaţi doar alimente şi remedii ce au gustul dulce natural şi să vă abţineţi de la cele care conţin zahăr alb. Zahărul inhibă asimilarea calciului în organism, iar creierul este un mare consumator de calciu. Chiar dacă pe moment apare senzaţia unui randament mai crescut, după câteva ore puterea de învăţare va scădea brusc.

    Iată câteva exemple de alimente dulci şi sănătoase:

    • Într-o cană de lapte călduţ, puneţi miere, pulbere de lemn dulce, scorţişoară (toate după gust), eventual puţină cacao şi unt clarifiat. Persoanele predispuse la sinuzită este mai bine să nu consume acest aliment în timpul sezonului rece.

    • Cremă de ciocolată, preparată astfel: se iau două fructe de avocado suficient de bine coapte, se curăţă de coajă, li se îndepărtează sâmburele şi se pun într-un robot de bucătărie (sau blender) împreună cu două linguri de miere, două linguri de cacao, o lingură de unt clarifiat şi eventual migdale măcinate.

    • Cremă obţinută din fructe oleaginoase (nuci, caju, migdale etc.), lăsate în prealabil în apă pentru 30-60 de minute şi apoi puse în blender cu miere, apă şi puţină zeamă de lămâie.


    inapoi la articole



     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


     

     

     

     

     

     

    spacer